Vilkår og Betingelser 

Vilkår og betingelser for bruk, KITE Wheels, kitewheels.no v/Ole Olsrud AS

Vilkår Og

Betingelser

Vilkår og betingelser for bruk. 

1. Innledning

1.1 Formål

Formålet med disse vilkårene og betingelsene («Vilkårene») er å definere og klargjøre de juridiske og praktiske aspektene av forholdet mellom Kunden og Selskapet i konteksten av kjøp og bruk av KITE Wheels («Produktet»). Dette dokumentet har som mål å sikre at begge parter har en klar forståelse av sine rettigheter, plikter, og ansvar i forbindelse med transaksjonen. Vilkårene dekker viktige aspekter som produktbeskrivelse, betaling, levering, retur og reklamasjon, ansvarsbegrensning, personvern, og hvordan endringer i vilkårene håndteres. Ved å etablere disse retningslinjene, sikter Selskapet mot å fremme en transparent, rettferdig og forutsigbar handelsopplevelse for Kunden.

1.2 Aksept av Vilkår
Når en kunde utfører et kjøp eller benytter seg av Produktet, antas det at Kunden har gjennomgått, forstått, og akseptert disse Vilkårene i sin helhet. Aksept av vilkårene er en forutsetning for ethvert kjøp fra Selskapet. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, aksept av prising, betalingsbetingelser, produktspesifikasjoner, leveringsvilkår, samt retur- og reklamasjonsrettigheter. Kunden må være oppmerksom på at bruk av Produktet uten å ha akseptert disse Vilkårene kan medføre juridiske konsekvenser og kan potensielt frata Kunden visse rettigheter i forhold til Produktet. Det er derfor essensielt at Kunden nøye gjennomgår og forstår alle aspekter av disse Vilkårene før et kjøp foretas eller Produktet tas i bruk.

3. Kjøp og Betaling

3.1 Pris og Betalingsbetingelser

Siden Ole Olsrud AS opererer på en B2B-basis, vil prisingen for hvert hjulsett variere basert på kvantitet, spesifikasjoner, og avtaleforhold med den enkelte grossist eller forretningspartner. Priser vil bli angitt i tilbud og kontrakter og er eksklusive merverdiavgift (moms), med mindre annet er spesifisert. Selskapet forbeholder seg retten til å justere prisene basert på markedsforhold og kostnader knyttet til produksjon og logistikk.

Betalinger skal skje gjennom faktura (EHF, e-post, eller e-bilag), med betalingsvilkår som avtales individuelt for hver kunde. Dette kan variere basert på kundens kredittverdighet, som blir vurdert gjennom en kredittsjekk utført av Selskapet. Alle betalinger skal utføres i henhold til de betingelser som er angitt på fakturaen. Forsinket betaling kan medføre renter og eventuelle gebyrer i henhold til norsk lov.

3.2 Ordrebekreftelse og Levering

Når en bestilling er mottatt og akseptert av Selskapet, vil Kunden motta en ordrebekreftelse via e-post. Denne bekreftelsen vil inneholde detaljer om bestillingen, inkludert produktspesifikasjoner, antall, forventet leveringstid, og eventuelle andre relevante opplysninger.

Leveringstiden for produkter kan variere avhengig av ordrestørrelse, produksjonskapasitet og logistikk. Normalt vil leveringstiden være mellom 5-7 arbeidsdager, men dette kan endres avhengig av spesifikke omstendigheter som produksjonstid, tilgjengelighet av materialer og transportforhold. Selskapet vil strebe etter å informere Kunden om eventuelle forsinkelser eller endringer i leveringstiden.

Alle leveranser vil skje i henhold til INCOTERMS som avtales i kontrakten, og transportkostnader vil bli spesifisert og fakturert i henhold til avtalen med Kunden.

4. Retur og Reklamasjon

4.1 Returrett

Generelle Betingelser for Retur
I en B2B-kontekst, hvor forretningsavtaler ofte innebærer større kvanta og spesifiserte vilkår, er returretten hos Ole Olsrud AS mer begrenset sammenlignet med standard forbrukertransaksjoner. Retur av Produkter, spesifikt bilfelger, er kun tillatt under visse vilkår og må forhåndsgodkjennes av Selskapet.

Vilkår for Retur
Produkter kan returneres innen en avtalt periode etter mottak, forutsatt at:

  • Produktene er ubrukte og ikke har blitt montert eller bearbeidet på noen måte.
  • Produktene er i sin originalemballasje og i samme stand som da de ble mottatt.
  • Produktene ikke er spesialbestillinger eller tilpasset på spesielle måter for Kunden.
  • Den nøyaktige returperioden og betingelsene for retur vil bli angitt i den individuelle kontrakten eller kjøpsavtalen med hver enkelt kunde.

Prosedyre for Retur
Før en eventuell retur må Kunden kontakte Ole Olsrud AS for å koordinere returprosessen. Dette er for å sikre at alle betingelser for retur er oppfylt, og for å avtale logistikk og håndtering.
Kunden må gi en detaljert beskrivelse av grunnen til returen og inkludere relevant dokumentasjon som kjøpsbevis.

Returkostnader
Kunden er ansvarlig for alle kostnader knyttet til retur av Produktet, med mindre annet er avtalt eller i tilfeller der Produktet er defekt eller ikke samsvarer med bestillingen.

Behandling av Retur
Etter mottak og inspeksjon av de returnerte varene vil Ole Olsrud AS behandle returforespørselen. Hvis returen godkjennes, vil Selskapet koordinere videre skritt for refusjon, utveksling, eller annen kompensasjon i henhold til avtalevilkårene.

4.2 Reklamasjonsrett

Selv om norsk forbrukerkjøpslov primært gjelder for transaksjoner med forbrukere, vil Ole Olsrud AS tilby en reklamasjonsrett til sine B2B kunder. Denne retten gjelder for en periode som avtales i den individuelle kontrakten, vanligvis 2 år etter levering, og dekker defekter i materialer og utførelse. Det er viktig at Kunden inspiserer Produktene ved mottak og umiddelbart rapporterer eventuelle synlige feil eller mangler.

I tilfelle av en gyldig reklamasjon, vil Selskapet etter eget skjønn enten reparere, erstatte, eller gi en prisreduksjon på det aktuelle Produktet. Prosedyren for å fremme en reklamasjon, inkludert nødvendig dokumentasjon og tidsfrister for å melde fra om defekter, vil bli spesifisert i den individuelle kontrakten.

Alle retur- og reklamasjonskrav skal sendes skriftlig til Selskapet, og Kunden skal gi Selskapet rimelig tid og mulighet til å undersøke kravet.

5. Ansvarsbegrensning

5.1 Ansvarsbegrensning
I en B2B-kontekst, hvor transaksjonene ofte involverer større økonomiske og operasjonelle konsekvenser, er det viktig å definere grensene for Selskapets ansvar. Ole Olsrud AS er ikke ansvarlig for indirekte skader eller følgeskader som oppstår som resultat av feil bruk, modifikasjon, eller uhensiktsmessig håndtering av Produktet. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, tap av inntekt, avbrudd i forretninger, tap av bruk, og tap av data. Selskapet påtar seg kun ansvar for direkte skader forårsaket av dokumenterbare mangler ved Produktet, begrenset til erstatning av produktet eller refusjon av kjøpesummen. Ansvarsbegrensningen gjelder i den grad den er tillatt under gjeldende lov.

5.2 Garanti

Garantibetingelser

Ole Olsrud AS garanterer at alle felger er fri for fabrikasjonsfeil i en periode på to (2) år fra den opprinnelige salgsdatoen. Denne garantien gjelder kun for den opprinnelige kjøperen og er ikke overførbar. Garantien dekker feil i materialvalg, utførelse og produksjonsfeil som er påvist under normal bruk og vedlikehold av felgene.

Omfang av Garanti

Garantien omfatter reparasjon eller utskifting av defekte felger, etter Ole Olsrud AS sitt skjønn. Denne garantien dekker ikke skader forårsaket av:

  • Ulykker, kollisjon, feilbruk, misbruk eller endringer.
  • Normal slitasje, inkludert, men ikke begrenset til, overflatekorrosjon eller estetiske forhold som ikke påvirker felgens funksjonalitet.
  • Feil installasjon eller bruk av uegnede monteringsverktøy.

Rapportering av Transportskader

Skader forårsaket under transport må meldes til Ole Olsrud AS umiddelbart etter mottakelse av varene. For å fremme en slik klage, må Kunden ta følgende skritt:

  • Merk eventuelle skader eller mangler på fraktbrevet før du signerer for mottak.
  • Ta fotografisk dokumentasjon av skadene og emballasjen.
  • Send en skriftlig rapport om skadene til Ole Olsrud AS, inkludert bilder og en kopi av fraktbrevet, innen 48 timer etter mottak.

Prosedyre for Garantikrav

For å gjøre krav på garantien, skal Kunden kontakte Ole Olsrud AS for å rapportere problemet. Følgende informasjon skal oppgis:

  • Kjøpsdato og kjøpssted.
  • Detaljert beskrivelse av problemet eller feilen.
  • Fotografisk bevis om nødvendig.

Basert på informasjonen gitt, vil Ole Olsrud AS avgjøre om problemet faller under garantidekningen. Hvis det er aktuelt, vil Selskapet gi instruksjoner for videre skritt, inkludert om felgene skal returneres for inspeksjon.

6. Personvern og Datahåndtering

6.1 Personopplysninger

Innsamling av Personopplysninger

Ole Olsrud AS samler inn personopplysninger for å administrere kundeforhold, fullføre ordrer, og tilby kundesupport. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • Kontaktdetaljer som navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
  • Betalings- og faktureringsinformasjon.
  • Ordrehistorikk og kjøpspreferanser.
  • Kommunikasjon mellom kunden og Ole Olsrud AS.

Formål med Behandling

Personopplysninger behandles for følgende formål:

  • For å fullføre og administrere kundens ordrer.
  • For å kommunisere med kunden om ordrestatus, leveranser og kundesupport.
  • For å forbedre produkttilbud og kundeopplevelsen.
  • For markedsføringsaktiviteter, underlagt kundens samtykke der det er nødvendig.

Rettslig Grunnlag for Behandling

Behandlingen av personopplysninger er basert på flere rettslige grunnlag, inkludert:

  • Kundens samtykke for spesifikke formål.
  • Behovet for å oppfylle en kontrakt med kunden.
  • Lovfestede krav som Ole Olsrud AS er underlagt.
  • Legitime forretningsinteresser, som for eksempel å forbedre tjenestene.

Sikkerhet og Oppbevaring

Ole Olsrud AS implementerer høye standarder for datasikkerhet for å beskytte personopplysninger mot uautorisert tilgang, utilsiktet tap, ødeleggelse eller skade. Tiltak inkluderer:

  • Krypteringsteknologi for å beskytte data under overføring.
  • Sikker lagring av data med tilgangsbegrensning.
  • Regelmessig gjennomgang og oppdatering av sikkerhetstiltak.
  • Opplæring av ansatte i personvern og datasikkerhet.

Rettigheter til den Registrerte

Individer hvis data behandles av Ole Olsrud AS har rett til å:

  • Be om tilgang til sine personopplysninger.
  • Be om korrigering av feilaktige eller ufullstendige data.
  • Be om sletting av personopplysninger.
  • Motsette seg eller begrense behandling av deres data.
  • Be om dataportabilitet.
 

Kontaktinformasjon for Personvernspørsmål

For spørsmål eller forespørsler relatert til personopplysninger, kan kundene kontakte Ole Olsrud AS sitt personvernkontor på ole.olsrud@outlook.com.

 

 

6.2 Cookies og Nettstedsdata

Bruk av Informasjonskapsler

Ole Olsrud AS bruker informasjonskapsler (cookies) og lignende teknologier på nettsiden for å:

  • Forbedre brukeropplevelsen ved å huske brukerpreferanser og innstillinger.
  • Analysere trafikk og brukermønstre for å optimalisere nettsidens funksjonalitet.
  • Støtte markedsføringsstrategier ved å måle effektiviteten av reklame.

Typer Informasjonskapsler Brukt

Nettsiden benytter flere typer informasjonskapsler:

  • Nødvendige informasjonskapsler for grunnleggende funksjonalitet på nettsiden.
  • Ytelsesinformasjonskapsler for å samle inn data om hvordan besøkende bruker nettsiden.
  • Funksjonalitetsinformasjonskapsler for å huske brukerpreferanser.
  • Reklameinformasjonskapsler for å levere målrettet markedsføring.

 

Kontroll av Informasjonskapsler

Brukere kan kontrollere og administrere informasjonskapsler gjennom nettleserinnstillingene. De fleste nettlesere tillater brukere å blokkere eller slette informasjonskapsler. Det er viktig å merke seg at blokkering av informasjonskapsler kan påvirke brukeropplevelsen på nettsiden.

Transparens og Samtykke

Ole Olsrud AS sørger for transparens om bruk av informasjonskapsler og innhenter nødvendig samtykke der det kreves. En informasjonskapselbanner eller lignende verktøy brukes for å informere besøkende om politikken og gi dem valgmuligheter angående deres data.

Oppdateringer og Endringer i Politikk

Informasjonskapselpolitikken kan oppdateres for å reflektere endringer i praksis eller regelverk. Selskapet vil informere brukerne om vesentlige endringer i hvordan informasjonskapsler brukes.

 

7. Endringer i Vilkår

7.1 Oppdateringer
I en dynamisk forretningsverden, hvor markedsforhold og juridiske krav endres over tid, forbeholder Ole Olsrud AS seg retten til å gjøre endringer i disse Vilkårene når det er nødvendig. Endringer kan gjøres for å reflektere endringer i lovverk, markedspraksis, produktutvikling, eller interne prosesser. Selskapet vil sørge for at alle oppdateringer til Vilkårene blir klart kommunisert til kundene, men det er Kundens ansvar å holde seg oppdatert med de siste Vilkårene som er tilgjengelige på Selskapets nettside. Endringer i Vilkårene trer i kraft umiddelbart etter at de er publisert på nettsiden. Ved fortsatt bruk av Produktet etter slike endringer, anses Kunden for å ha akseptert de oppdaterte Vilkårene.

8. Gjeldende Lov og Tvisteløsning

8.1 Jurisdiksjon
Disse Vilkårene, samt enhver transaksjon eller påstand om brudd på disse, er underlagt og tolkes i henhold til norsk lov. Dette inkluderer enhver regulering som påvirker forretningstransaksjoner mellom bedrifter og standarder for handel av produkter.

8.2 Tvisteløsning
I tilfelle av en tvist relatert til disse Vilkårene, Produktet, eller transaksjoner mellom Selskapet og Kunden, vil partene først forsøke å løse tvisten gjennom forhandlinger og minnelige løsninger. Dette bidrar til å opprettholde et konstruktivt forretningsforhold og finne en effektiv løsning på problemet. Dersom tvisten ikke kan løses gjennom slike forhandlinger, skal tvisten henvises til og avgjøres ved norsk domstol. Ved å velge jurisdiksjon sikrer man at enhver tvist blir behandlet med forståelse for lokale forretningspraksiser og juridiske rammer.

Juridisk informasjon

Firmanavn:

Ole Olsrud AS

Juridisk Form:

Aksjeselskap

Organisasjonsnummer:

NO 923742867 MVA

Registrert Adresse:

Lievegen 7, 2067 Jessheim

Kontaktopplysninger:

Telefon: 900 600 57
E-post: post@kitewheels.no
Nettside: kitewheels.no

Representasjon

Daglig Leder:

Ole Olsrud AS

Styreleder:

Ole Olsrud AS

 

Juridisk Informasjon

Registrert i:

Brønnøysundregistrene

MVA-registreringsnummer:

923 742 867

 

Ansvarlig for Innhold

Ansvarlig Redaktør:

Tobias Høyby v/ LV Design på vegne av La Voiture AS.

 

Tilleggsinformasjon

Bankforbindelse:

Navn på bank: Toten Sparebank
Kontonummer: 2050 44 15784

IBAN: NO3620504415784

BIC/SWIFT: TOTENO21XXX

Opphavsrett:

All tekst og grafikk på nettsiden er opphavsrettslig beskyttet og eies av Ole Olsrud AS, med mindre annet er angitt.

Cart

Handlekurven din er tom.

Tilbake til butikken